Jag har fått höra att vi bor på ett av Oslos lite mer raffiga områden, slummen, ghettot, Oslos Harlem, Rosengård, Bergssjön, Tensta, kalla det vad du vill. Många höjer i alla fall lite extra på ögonbrynet när jag säger vart jag bor. "Jasså, du är en av dom med snabba cash i ena byxfickan och pistolen lite hangloose i den andre. I know who you are, u ain't gonna fuck with me" tänker dom. "You know how we roll that shit NiGgAhH, and I am gonna fuck with you" tänker jag tillbaka med ett självsäkert smile, skakar hand, blinkar med ena ögat och lämnar en bunt cash i den andres hand. "Dollar dollar bill yao $$$".
Jag själv skulle säga att det är en lätt överdrift. Visst, det är lite mer underground feeling här runt Brugata hoodet, man går ut ur lägenheten, stänger gallerporten, hänger runt, glider runt, röker blunt och gör en stunt genom gängen på gatan. Men det är inte direkt så att jag vaknar av skottlossningar varje morgon och tänker "chill, nu är dagen i gång". Jag känner mig ganska safe här så länge mitt lokalsinne inte sviker mig (vilket händer ganska ofta) och mina kära vapendragar står vid min sida, redo att ingripa. Vi ligger inte efter, snarare ett steg före. Kom hem från jobbet idag, slängde mig ner på golvet sliten som tusan och skvatt till av värsta basrösten utanför min rumsdörr. "SNOOOOP DOGGGGGGG, smoke weed everydayyyyyyyy" Hanna kan sin sak och jag tänkte bara att vårat kollektiv prepresenterar home of the gangstas rätt bra ändå.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar