tisdag 22 maj 2012

Pengar rullar ut

Idag svirade vi om till bikinisarna och tog Oslos så kallade Ingebeach, Huk med storm. Där kryllas det av blekfeta kroppar, killar som kickar fotboll som Zlatan och gäng som lyssnar på Norges motsvarighet av Wu tang, Karpe Diem.
 
Schtek varé här. Årets första dopp i havet är avklarat och våra bleka kroppar har fått sig en rejäl dos av D-vitamin. En mycket lyckad utflykt började dock mindre bra. Vi klev på bussen som var omringad av kontrollanter och drog bekymmerlöst upp åkkorten. Vad som kom som en smärre chock var att mitt kort tyvärr saknade lite para. Den stenhårda vakten hade bestämt sig, här fanns det ingen chans för en tjej med hundögon att slingra sig ur, här var det bara böter som gällde. Jag började bli lite sur och förklarade att jag hade använt kortet igår, var säker på att jag hade pengar och kunde gå och fylla på kortet på momangen. Honom gick det inte att övertala och det var 750 jävla spänn på plats eller 900 jävla spänn i böter hemskickat som gällde. Jag började bli förbannad och kände hur hela jag riktigt taggade till. Nej nu jävlar, det här går jag inte med på. Försökte predika om hur jag varje dag stöttar kollektivtrafiken och om hur oskyldig jag är, men han hade bara böter i sikte. "Tror du att jag har 750 spänn på mig?!"¨får jag ur mig med en Celange vid min sida som håller sig lite för skratt men samtidigt försöker lösa det hela genom att få mig att bara betala. Bristningsgränsen var nådd, tårarna rann ner, jag betalade och vände på klacken. "Du, du glömde legitimationen" säger han. Med lite pms på det hela ryter jag "Den kan du behålla, din jävla idiot!" tillbaka. Uppkäftigtjej_91 försöker säga något kaxigt. 750 spänn hit och dit, det var det trots allt värt. Vad gör man inte för lite sol? Woop woop.

 Min kära sambo har intagit sängposition och nu ska jag göra detsamma. Det återstår inte många dagar tillsammans och det gäller att avnjuta de sista nätterna med Celange under mig i våningssängen, för snart ryker den. Sorgligt men sant har livet sina vändningar och nu är det dags för något nytt. Och med det nya följer oftast något bra med. Flyttstädningen är påbörjad och jag blir snart lämnad. Lämnad av min älskade vän. Buhuhu.

söndag 20 maj 2012

schleten väl

Grandma sitter hemma medan barnbarnen är ute och svänger sina lurviga. Japp, så är det, Celange har lite ensamtid för sig själv. Jules och de andra i kollektivet är ute på konsert medan jag ligger i sängen och slötittar på f.r.i.e.n.d.s. Kul tjej. Gammal gaggig tjej? För att känna mig lite hipp och ung smygröker jag från fönstret. Inser dock snabbt att det inte är gott nog, får lite huvudvärk och går tillbaka till sängen och drar igång ett nytt avsnitt. Herregud. Jag har blivit en bekväm kärring!

Still going strong när det kommer till att vara lustig. Eller?

fredag 18 maj 2012

we´re back

Höll i hatta, vi har inte gått någonstans. Vi gör't igen. Vi kanske inte har kommit tillbaka för att stanna, men inte heller försvinna. När ni nästan gett upp hoppet dyker vi upp som två räddande änglar med glorian på sne. Vi har helt enkelt haft det förjävla gött för att hänga framför en röten blogg som ändå ingen läser... ;P

Norges nationaldag har firats med råge. En lätt och ledig tapas som snabbt glömdes bort bland alla schwarmas och burgers som frossats inne i dimman fick inviga helgen. 17:e maj har alltid, är och förblir en dag då kreditkortet går varmt på uteserveringarna, då man firar något man egentligen inte bryr sig ett jota om och norrmännen får glänsa. När man på nattklubben får syn på en norsk ung kvinna, iförd bunad (folkdräkt som norrbaggarna gladeligen har på sig för att visa hur rik man är)stå på ett bord, dansandes med en ung man under kjollagret, då är det fest. Då känner man avund över att man själv inte är norsk och att man inte äger en bunad värd 30 000 nok. Det är också fest när vegetarian-Jules sänker, inte bara en, men två snabbmiddagar på kebabresturangen Mamaris under loppet av 8 h. Smygstartade med en apartize;kylling schwarma, för att sedan bita loss på á la carten; hamburger tallrik. Jules mage fick dock en smärre chock då den inte ens har upplevt en big mac & co under sina 20 jordvarv. Snopet. Jules försöker smälta in, bara vara young and wild and free men får helt enkelt erkänna för sig själv att hennes hjärta (läs mage) bankar starkare för gojibär och sojakörv.

Jules blev nockad av för mycket kött men Celange höll fanan högt, svepte en jäger och gick på nattklubb efter en hel dag i härjets tecken. Kul nationaldag, här har vi mycket att lära Sverige. När en frulle invigs med bloody marys, då är det galej.




laxarullar och fritatas, lite lätt och ledigt

young and wild and free

mojitodrev

john fogerty

bloody mary-brunch

parkhäng

woop woop

götting i sola med älskling

woop woop!

Vi är slitnare än aldrig förr och helgen har ju bara börjat. Man är ju inte ungdom längre. Det känns när det bränns. Skål. Woop woop!