Idag svirade vi om till bikinisarna och tog Oslos så kallade Ingebeach, Huk med storm. Där kryllas det av blekfeta kroppar, killar som kickar fotboll som Zlatan och gäng som lyssnar på Norges motsvarighet av Wu tang, Karpe Diem.
Schtek varé här. Årets första dopp i havet är avklarat och våra bleka kroppar har fått sig en rejäl dos av D-vitamin. En mycket lyckad utflykt började dock mindre bra. Vi klev på bussen som var omringad av kontrollanter och drog bekymmerlöst upp åkkorten. Vad som kom som en smärre chock var att mitt kort tyvärr saknade lite para. Den stenhårda vakten hade bestämt sig, här fanns det ingen chans för en tjej med hundögon att slingra sig ur, här var det bara böter som gällde. Jag började bli lite sur och förklarade att jag hade använt kortet igår, var säker på att jag hade pengar och kunde gå och fylla på kortet på momangen. Honom gick det inte att övertala och det var 750 jävla spänn på plats eller 900 jävla spänn i böter hemskickat som gällde. Jag började bli förbannad och kände hur hela jag riktigt taggade till. Nej nu jävlar, det här går jag inte med på. Försökte predika om hur jag varje dag stöttar kollektivtrafiken och om hur oskyldig jag är, men han hade bara böter i sikte. "Tror du att jag har 750 spänn på mig?!"¨får jag ur mig med en Celange vid min sida som håller sig lite för skratt men samtidigt försöker lösa det hela genom att få mig att bara betala. Bristningsgränsen var nådd, tårarna rann ner, jag betalade och vände på klacken. "Du, du glömde legitimationen" säger han. Med lite pms på det hela ryter jag "Den kan du behålla, din jävla idiot!" tillbaka. Uppkäftigtjej_91 försöker säga något kaxigt. 750 spänn hit och dit, det var det trots allt värt. Vad gör man inte för lite sol? Woop woop.
Min kära sambo har intagit sängposition och nu ska jag göra detsamma. Det återstår inte många dagar tillsammans och det gäller att avnjuta de sista nätterna med Celange under mig i våningssängen, för snart ryker den. Sorgligt men sant har livet sina vändningar och nu är det dags för något nytt. Och med det nya följer oftast något bra med. Flyttstädningen är påbörjad och jag blir snart lämnad. Lämnad av min älskade vän. Buhuhu.