Panic at the disco. Det fick jag idag. Föreställ dig mig, sittandes i en kontorsstol iklädd en blöt pikéarbetsskjorta som fått sig en rejäl omgång i disken, själv i ett personalrum, utpustande efter en avklarad arbetsdag, förundrad över att jag blivit gammal nog att ansvara över kassauppgör och stängning på ett café. Hur gick det till? Jag kände mig nöjd. Stolt. Vuxen. Så sa det bara BAAM. Huvudnyckeln jag så noggrant hade placerat på bordet rätt framför mig var längre inte på sin plats. Förnöjdsamheten förvandlades till panikångest. Jag flippade, flög upp ur min chillade position i kontorsstolen och yrade runt som en idiot i rummet. Fyfan. Helvete. Jävlar. Hjärtattack. Ångesten bara blossade upp. Den hektiska minuten i letande kändes som en evighet. Jag var ett nervvrak. Öppnade mitt skåp, slängde ut sakerna ur väskan och kände hur hjärtat föll på sin plats igen. Nyckeln låg i de nedpackade byxorna. Puh.
Dagens värsta: Att tappa bort nyckeln
Dagens release: Att finna nyckeln
Dagens lärdom: Att inte pusta ut, boosta sig själv med berömmelse och ta kvällen förrän man verkligen kan det.
Dagens happening: Ican har blivit mamma, på min namnsdag! Grattis till oss.
vs. Celange
Idag används det stora ord när jag öppnar munnen. Liv och kärlek är två ord som jag upprepat ett flertal gånger. Min älskade Ican har fött en liten bebbe, en liten pojke. Johan har blivit pappa. Tillsammans är de nu en liten familj. Hur vackert är inte det? Kan man hålla tårarna borta? Svar nej. Det är så vackert det där. Det där lilla sköra livet som sker ganska ofta ändå, jag menar alla vi som läser det här är ju trots allt blivit födda till denna jord på ett eller annat sätt. Men varje gång det sker så är det lika fantastiskt. Ett mirakel. Jag är så glad för deras skull. Att allt gick bra och de mår bra. Jag vill snusa på en bebis och krama om en kär vän som orkat klämma ut en unge. Det är ju fantastiskt om något. Lilla icanpican har med egna krafter klämt ut ett "litet" liv ur sig. Det är annat än en hård mage det.
Dagens värsta: Bli väckt av ett samtal och bli informerad om att man ska gå upp tidigare, jobba längre och dessutom underbemannat. Gött å.
Dagens realease: Att en timme senare få ett sms som får mig att gråta av lycka
Dagens lärdom: Man ska inte träna innan man är helt frisk. Det värker i kroppen. Fast egentligen kan jag inte klaga, herregud, folk föder barn.
Dagens happening: Ja det kan ni ju lista ut själva. Ican + Johan + bebbe = SANT
tonåren r.i.p

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar