måndag 27 februari 2012

Halla niggah

I fredags var jag på konsert a la norsk hiphopish. Och att lyssna på norsk hiphop är lite som att lyssna på typ spansk hiphop. Du snappar upp ett par ord då och då och känner dig rätt så hemma med uttalet, annars förstår du inte så mycket mer än så = du förstår ingenting. Halla niggah, halla niggah stod jag och sjöng som om jag inte gjort annat i mitt liv än att lyssna på Onklp. Hold i balla baby sjöng tydligen han. Chill.

Idag avnjuter jag en ledig dag. En mycket välförtjänt ledig dag. En ledig dag som för många andra är första dagen på en ny arbetsvecka men som för mig är lite "äntligen helg!" känsla på. En ledig dag då jag vaknar halv sju på morgonen och kan inte somna om igen. En ledig dag då det faller snöblask ned från himlen för att äckla ned Oslos gator. En ledig dag då jag inte ska göra någonting alls mer än att bara vara en seg ungdom. Fan vad gött.

Idag är det bara två dagar kvar tills Celange lämnar mig och jag ligger här i min ensamhet i min säng och funderar lite på hur det här ska gå. Två veckor av tomhet då hon byter ut våningssängen mot thailändskt bungalowhäng. Seperationsångest. Därför tänkte jag idag på min lediga dag förbereda en middag att överraska med ikväll, lite som ett avsked och en symbol för god vänskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar