What is love? Baby don't hurt me, don't hurt me, no more. Idag är det kärlekens dag. Då kärleken får flöda, ut åt alla håll och kanter. Inom kärleken finns det inga gränser. Vill du höra kärlekens trumma? Säg att du älskar mig. Vem har sagt att kärlekens trumma ska banka just idag? Varför ska man tröstäta geléhjärtan till dess förbannelse och ha tacovalentinesmyz med älskling just idag? Lite hypat känner vi spontant. Moläta geléhjärtan kan man göra varje dag. Mysa med sin älskade är vi ganska bra på, vi har ju varandra. Varför skapa en dag som orsakar mer ångest, ensamhet och längtan efter tvåsamhet än vad det redan finns i världen? Nej, fuck valentine (yeah) men hylla kärleken! Se det du har var dag, ta ingen förgivet.
Jules startade dagen med att försäkra sig om att hon bannemej skulle bli uppvaktad på denna dödsdömda dag. Det var nu eller aldrig, skickar man ett mess får man förhoppningsvis ett svar tillbaka. Jules strategi var att vara först ut med en kärleksförklaring. Det är ingen idé att gå runt och vänta, en lärdom hon fått genom livets gång. Vem sviker aldrig Jules? Vem hoppar när Jules hoppar? Vem finns alltid där när Jules behöver en famn? Celange. Jules körde med säkra kort. Det här är en sådan dag man inte vill faila på. Ta inga onödiga risker, det kan göra förbannat ont. Jules lyckades. Release.
Celange körde mer på stilen, alla-hjärtans-dag-är-dröl-snacket och spelade svårfångad. Det tog dock inte långa stunden innan hon fick ett vackert sms i mobilen. Jules hade levererat och då var det bara att lägga ner bitteryxan och ge all den kärlek som hon dagligen försöker ge henne och alla andra i sin närhet. Ett sms till och Celange blev lite extra kärlekskrank trots att hon försökte hålla de rosa molnen borta. Det är töntigt att vara kärlekskrank på alla hjärtans dag. Eller?
Vi hyllar kärleken genom romantisk middag för två, ett glas vin med en bästa vän. Det duger mer än väl i krig, detta är inget andrahandsval. Hade vi haft pojkvänner, hade vi då suttit med en exotisk tacopaj garnerad med ananasringar på toppen och sett på Nothing hill i skinnsoffan? Osäkert. Den som lever får se. Vi ska inte hymla med att vi ibland (läs ofta) längtar efter en mans famn. Jules gick all in detta året. Valentine 2012, ta mig med storm. Kanske skulle det äntligen hända. Kanske skulle hon få uppleva alla hjärtans dag på ett sätt hon aldrig gjort förut. Nu blev det inte så, bättre lycka nästa år. Geléhjärtan är gött å. Jules tar nya tag.
Celange som trots allt är ett och ett halvt jordsnurr visare vet att det där med alla hjärtans dag inte behöver vara så fett även fast man har någon. Tacopaj med ananasringar är ju inte alls gott. Det känns när det bränns och vice versa. Det är fint att tycka om någon lite extra. Man ska låta sig känna även fast motgångarna flödar, det gäller att inte ge upp. Det finns någon där ute. Eller?
Idag vill vi tanka er och oss själva fulla med kärlek. Kärlek till dig själv och de du värnar om. Säg vad du vill, men det är inte svårare än så.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar