Celange och Jules ska sova. Otroligt trötta, fulla av tankar båda två kryper de upp i sin hårda våningsäng. Celange på den ändå lite lyxiga platsen, underslafen, och Jules får ta stegen upp till det övre redet där hon har sitt krypin. Konstigt egentligen hur det ändrar sig det där med vart man vill sova. När man var liten gjorde man vad som helst för att få klättra upp och ta kungatronen, man ville vara herre på täppan. För Jules är det lite mer en utmaning. Hur tar man sig upp på smidigast sätt utan att Celange blir störd? Ska man hoppa upp lite käckt? Och hur tar man sig ner egentligen? Trött som fan ska man slida ner lite smidigt, lite lätt. Eller varför inte rulla? Vem kan stoppa Jules när hon bara rullar fram?
Som sagt, vi är båda trötta efter en lång helg och ser framemot en god natts sömn. Något är fel. Ett förbannat jävla pip updagas i våra öron. Det är lite för lågt för att orka lokalisera det men alldeles för högt för att ignorera. Vi tror att det rör sig om ett brandlarm på ganska långt avstånd, det hörs liksom från innergården fast ändå inte. Tänk tinnitus, lite som ett morgonalarm som är på hela natten. Det går inte att dämpa ljudet med en kudde, det skär liksom igenom märg och ben. Jules försöker spinna bort det, tänka på annat, men i stället blir det dubbelt upp. Tankar som virvlar hit och dit, och när man väl tänker på ingenting så dyker larmsignalen upp som reklamen på gratis-spotify. Sjukt störande. Det blir kaos i våra huvuden. Båten kommer inte i hamn, det är storm och vi är ute på öppet hav. Ett jävla kaos. När man tillslut somnar (inte Jules då för hon kör larmmedley hela natten) så vaknar man först av larmsignalen från mobilen och inser att det där fruktansvärda tortyrmaskinen fortfarande kör sitt race. Klockan börjar sakta men säkert dra sig mot sängdags och blir ni förvånade när vi berättar för er att det fortfarande piper? Vem ska vinna the battle? Kommer det sluta på psyk för oss eller tar batteriet slut någon gång? Vem ger upp? Vem får Robinsonstatyetten? Vinna eller försvinna, det är frågan. Kampen på plankan är i full fart och vi tänker fan inte tappa fokus. Här gäller det att hålla huvudet kallt. Och mitt uppe i allt det här sitter vi nu och försöker knåpa ihop ett inlägg men vad stör oss? Jo, pip pip pip pip pip pip pip pip pip pip pip pip pip pip pip ..... AAAAAAAAAAAAAARRGGGHH!!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar