Dagens release: Att jag idag genomförde ett baristatest och fick godkänt. Numera kan jag kalla mig för en barista, på riktigt. Numera levererar jag felfria kaffen i världsklass som får dig att bara vilja ha mer, mer och mer. Säg vad du vill, men så jobbar jag.
Dagens värda: Att sänka en bira som surprisade mig i kylskåpet efter middagen.
Dagens roliga: Jag gled in på Weekday efter jobbet där två frän-frän-frän-yeah-cool-stek-tattoo-äh jag-bryr-mig-inte-vad-jag-har-på-mig-men-råkar-ba-va-jävligt-inne killar jobbade. Deras konvo löd som följande:
Fräning nummer 1: Jag vet inte riktigt vad du tycker men jag känner att det vore jääääääääääääääääääääääaaaaaaavligt (x 100 ä:n till) nice med en braj nuuuuuuuuu!
Fräning nummer 2: Ah men läääääääääääääätt vi kör (x 500 ä:n till), du och jag har ju stängning ihop så det är schooooooooooft (x 1000 o:n till). (världsvant, pundigt skratt efteråt)
Jag tyckte det var så kul att jag gömde mig bakom ett klädesplagg för att inte skratta rätt ut åt dom. Weekday, that's where the action is. Min fråga är bara; sen när blev det så herre-min-yeah coolt att röka jolle som en gud?
Dagens insats: Gav lite klirr till en gatuliggare. Med målmedvetna kliv på väg hem passerade jag en shleten själ sittandes som näcken vid vattnet i skräddarposition. Sisådär tjugo meter längre bort stannade jag upp, tänkte på skylten där det stod är hemlös och utan mat och fick sådan rå-ångest. Jag vet inte riktigt vad som hände, fick bara feelingen av att här glider jag runt på gatan, på väg till mitt hem för att laga mat efter en dag på jobbet och passerar en gatuliggare, som om jag inte bryr mig mig. Det kändes som att han typ såg mig, som att han tänkte att jag var en snobbig, stressad city chick. Jag ville visa honom att jag inte enbart är en snobbig, stressad city chick. Jag har även ett Roobin Hood hjärta av guld. Det dåliga samvetet bet tag i mig. Jag vände på klacken, slängde in lite pengar i skålen och kunde återigen andas.
![]() |
| Mitt alter-ego |
Celange
Dagens release: Att istället för att gå in på ett träningscenter och flåsa på ett löpband med 15 andra istället kunna gå ut och kuta i solsken och plusgrader. Sjukt härlig vårkänlsa infann sig. Solenergi= bra energi.
Dagens värda: Finna en liten melkesjokolade i fickan när man känner sig sådär sjukt utpumpad i kroppen och vill unna sig något. Timing.
Dagens roliga: Få ett sms av Pappi. På lördag blir det bowling á la van Baalens. Då blir det tävling. Minst en person kommer börja gråta, en kommer bli asförbannad och en annan bli hungrig och vilja sluta spela efter en kvart. I alla fall om man ska se tillbaka på när hela familjen gjorde något förr. Det är fullt ös när vi kör, många starka viljor och allmänt mycket folk. Det kommer att bli fullt ös på the roof i arvika på lördag kan jag lova. Nu är det upp till kamp, vem kommer vinna? Vem klarar av att förlora? Det här blir kul, riktigt kul.
Dagens insats: Laga mat till min sjuka kusin. Kom på mig själv med att låta exakt som min egen mamma när jag ropade "maten är klar", det var kusligt likt. Jag tycker om att ta hand om sjuklingar, mammahjärtat i mig klappar hårt för folk som behöver hjälp, som behöver min hjälp. Det är en fet känsla det där med att kunna göra något, om än så litet, för någon annan. Det gillar jag. Kommer jag att likna min mor när jag får egna barn så kommer jag bli en sjukt bra mammi.
![]() |
| min mammi vid 18 års ålder. |


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar