Idag är en sådan dag som jag känner mig mörbultad, bakfull och helt otroligt sliten utan att ha festat något alls. Idag äter jag kylling schwarma till frukost. Idag är livet egentligen ganska bra fast jag tycker synd om mig själv ändå, för säkerhets skull liksom. På söndagar har man tid med sånt. Idag är en sådan dag som man får gå till Deli de luca och köpa Ben & Jerrys för löjliga summor, bara för att jag känner mig lämnad. Övergiven, stampad på och alldeles alldeles ensam. Jules har lämnat mig. Ja det är sant. Hin dissade hemmamyz med sin älskade för en annan brud, de ska se på den där filmen med en hopplös trollkarl som har ett ärr i ansiktet, inga föräldrar och sjukt fula glasögon. Hon ska alltså åka till en annan tjej, till ett annat hem, för att se på en annan film och mysa med en annan. Känns tungt. Riktigt tungt. Vet inte alls hur hon tänker ibland.
Skämt åsido, myzkväll står på schemat och jag har min fina Mirja här som fyller upp tomheten från Jules galant. En axel att lägga sitt tunga huvud mot en kväll som denna är precis vad jag behöver just nu. Och Ben & Jerrys glass då förstås.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar