Mina händer äter upp apotekshandkrämen på sekunden, jag söker AKUTHJÄLP! Jag försöker tappert få mina stackars händer i livslust igen, smörjer lager efter lager, men inget händer, förutom att det typ fräter till som satan och att jag luktar extra freshhh. Därmed överväger jag att sluta tvätta händerna efter diverse toabesök, men är det lite väl ohygieniskt? Jag fruktar över min allra största skräck: skabb. Celange säger att jag bara inbillar mig när jag med uppspärrade ögon visar mina röda fingrar och ajjar för mig själv över mina små prickar. Har jag blivit en hypokondriker? Knogarna är alldeles röda vilket i och för sig ser ganska respect ut. Ser antingen ut som att jag spelat kronan i en timme utan att ha skrikit en enda gång eller att jag har slåts. Kanske inte lika mycket respect när det just är på grund av att jag diskar andras skit.
Idag har jag lärt mig att:
1. Norskar uppenbarligen inte förstår vad "var det bra så?" betyder i och med att sekundrarna efter denna ständigt upprepande fråga blir lika awkward gång på gång. Jag ställer frågan, kunden tittar frågande mot mig som om jag vore ett ufo och säger "ursäkta?", jag ställer frågan igen, får en ännu värre är-du-ett-ufo? blick och det slutar med att jag bara ler, flammar upp i en rött ansikte och säger beloppet de ska betala.
2. Att norska 50+ kvinnor iklädda pälsjackor kan vara förjävligt snobbiga och otacksamma och vara experter på att finna minsta lilla fel. De skakar bara på huvudet, muttar något i stil med "idiot", ger killerblicken och tänker "herregud, vad är det här för service egentligen?" Vad man än gör så är det inte bra. Vad man än gör så är man dum i huvudet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar