torsdag 15 mars 2012

Dags för semester

Idag är jag ledig. Ledighet sitter så rätt. Vaknade för några dagar sedan av att höra min egen röst säga "Haaaaa det!" i ett otroligt trevligt tonfall. Då är det illa. Då är det dags med lite ledighet. Då har det gått för långt. Idag är jag ensam hemma. Ensamhet sitter så rätt. Jag har just ätit frukost på sängen och lyckades med det omöjliga; att inte spilla något på mina nytvättade lakan. Förra veckan var helt otrolig. Då menar jag otrolig. Jag tror inpricip att jag inte lyckades med en enda incidentfri frulle på hela veckan. Jag vet inte vad det var med mig, men jag har blivit lite av en jävel på att tappa saker. Var det inte te som spilldes ut över hela brickan och dränkte mina mackor så var det mina mackor som dök in i tekoppen, bokstavligt talat. Tror jag skrek "men för i helvete" nästan varje morgon. Tänk dig själv, att ha styrt upp värsta fina frukosten och sedan se den simma runt rätt framför näsan på dig. Inte så värst upplyftande start på dagen. Inte så god heller för den delen.

Igår väcktes jag av en varm kram som nästan brändes till lite mot min kropp. Thailandsbruden var hemma. Och Thailandsbruden hade inte brassat en minut för lite på playan kan jag lova. Gaz gaz. Don't mess with Celange vad det gäller playa häng för hon kan sin sak, det vet jag av egen erfaring. Tänk er en gingerkid som blir rödmosig efter en kvart vs. en blondin som som kan schteka från soluppgång till neduppgång hängandes på Jersey Shore ihop. Vilken kombo. Black and red. Pepparkakan och kräftan. Lite så jobbar jag och min sambo. Tur är väl att jag någonstans inser mina egna gränser. Inser att kokosolja på kroppen skulle förvandla mig till en bonfire på minuten. Inser att vi alla fungerar lite olika och att jag aldrig kommer bli som Celange, att det inte är någon idé att jag försöker. Inser att jag är fin som jag är. Hur som helst så är jag glad för att ha en skinande Celange, tankad på energi hemma igen. Men nu är det min tur. Om två dagar åker jag till Florida och resväskan står vidöppen. US and the A, i'm coming home.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar