söndag 11 mars 2012

Brun og blid

Solen har gått ner för några timmar sedan, min mojito är slut och jag och Stina njuter av att sitta i baren och lyssna på havet. Ikväll har vi käkat med gänget som jobbar här på munchies, de tog oss till ett ställe som heter hot pot. Det är som en slags buffé där man får ta kött, grönsaker och annat tillbehör och sen grilla/koka allt själv vid bordet. Asfett. Jag åt så mycket och det var så gott. Jag citerar stina här; blir vi inte matförgiftade efter den här måltiden kommer vi aldrig att bli det. Rått kött och bläckfiskar överallt, men värt eftersom det var så jäkla gött! Allt förutom sjögräset som jag åt rått, skulle tydligen ätas kokt. Det luktade och smakade blöt hund. Gött å.

Igår reste våra nyfunna brittiska vänner härifrån, riktigt sköna folk som vi saknar lite idag. Vi har dock munchiesfolket kvar som vi är riktiga homies med vid det här laget.
I morgon är vår sista heldag här och vi kommer väl spendera dagen som vanligt, sova, sola, bada och läsa. Livet i Thailand är precis så chill som man vill ha det och jag kommer väl antagligen bli en sån där russintant som är alldeles för brun för sitt eget bästa och dra hit varje år från och med nu. Eventuellt köpa ett hus här och dra hit under vinterhalvåret. Det hade varit något det.
Ses snart i kylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar