Idag är det din dag min fina. Idag är dagen då du kom till jorden. Idag är dagen då du skulle fyllt tjugofem år. Idag är dagen då jag tänker på dig, lite mer än vanligt. Idag är dagen då jag sentimentalgråter till Friends på morgonkvisten. Idag försöker jag minnas din röst, men hör den inte riktigt. Känner den inte riktigt. Hur låter du? Idag försöker jag minnas ditt ansikte framför mitt, men ser det inte riktigt. Får inte fram det riktigt. Hur ser du ut? Idag saknar jag dig så det gör ont i bröstet. Idag är det kvinnornasdag. Och just du, du kunde det där med att charma. Du hade just det. Det som fick alla Arvikas tjejer att råka fastna just på den sidan du fanns med på i skolkatalogen. Du var många tjejers drömkille. Du är nog fortfarande många tjejers drömkille. Idag är dagen då jag tänker på alla våra fina stunder tillsammans och drömmer mig tillbaka. Drömmer mig in i dina mörka fina ögon. Drömmer mig in i din varma, trygga famn.
Tack Julia..mina tårar får stöd av dina ord..kram
SvaraRadera